Hi all,

I was asked in the last article a substance consistent shader Painter for Cycles, having the previous article use for my part Octane Render. So before I make a video on Subtance Painter + Cycles PBR_SHADER, I provided to start the PBR shaders of my own.

This shader is Physically Based Render, and 90% energy conservative. 10% being possible to be tweaked to make fake caustics reflection / refraction. For fake caustic reflection, the idea was taken from the following video:  https://www.youtube.com/watch?v=tUqo6clFrDo#t=1216

The list of components and materials can make are the following:

>> Diffuse

>> Translucent

>> Plastic

>> Metal / chrome / anisotropic

>> SSS / Skin

>> Glass

A PBR_HAIR_SHADER is being dev. The PBR_SHADER is free but can not be redistributed by third, please, but you can share a link to this page without pb. Of course, I did this according shader but previous experience in production / in photorealism. It can serve you, too basic for your personal development.

Hoping that it suits you,

Enjoy !!!

 

Salut à tous,

On m’a demandé dans le dernier article un shader compatible Substance Painter pour Cycles, ayant pour l’article précédents utiliser pour ma part Octane Render. Donc avant de faire une vidéo sur Subtance Painter + Cycles PBR_SHADER, je vous fournis pour commencer le shaders PBR de mon cru.

Ce shader est Physically Based Render, et à 90% énergie conservative. 10% étant possible d’être tweaker en vue de faire des faux caustiques de réflection / réfraction. Pour le fake reflection caustique, l’idée a été prise dans la video suivante : https://www.youtube.com/watch?v=tUqo6clFrDo#t=1216

La liste des composant et matériaux possible à faire sont les suivant :

>> Diffuse

>> Translucide

>> Plastic

>> métallique / chrome / anisotropique

>> SSS / Skin

>> Glass

Un shader PBR_HAIR_SHADER est en cours de dev. Le shader PBR_SHADER est free mais non redistribuable par un tier svp, mais vous pouvez partager le lien de cette page sans pb. Bien sur, j’ai fais ce shader selon mais précédentes expériences en production /en  photoréalisme. Il peux vous servir, aussi, de base pour vos développements personnels.

En espérant que ce dernier vous convienne,

Enjoy !!!

SHADER : https://docs.google.com/file/d/0B2ylYG5fzOLLSFNzbzlNRXh5ZjQ/edit